...ahol trend a karton

Kosár

Szolgáltatások

  • 15 napos visszavásárlási garancia
  • Tényleg segítünk megvalósítani elképzelésed
  • Folyamatos kedvezmények
  • Nyereményjátékok

 

 

Közösség


Zöld Blog

Hat lehetőség a jócselekedetre

 Hat lehetőség a jócselekedetre - vállalati társadalmi kezdeményezések (Kotler)

Gondolkozz felelősségteljesen!

A vállalkozások nagy részét – azt gondolom - , ha megkérdezzük, mind azt mondják, hogy természetesen figyelünk a környezetre, támogatunk. akit csak lehet és a környezetvédelem a mindenünk. Valóban így van ez?
Talán azért mégsem ennyire nagy a társadalmi felelősségvállalás (CSR), holott a 21. század egyik legfontosabb tényezője ez a gazdasági sikeresség, fogyasztók, munkavállalók lojalitásának elnyerése érdekében. Azt gondolom, hogy az a vállalkozás, mely a következő 5-10 éves időintervallumban nem fog végezni valamilyen mélységű, mértékű CSR tevékenységet, komoly nehézségekkel, költségekkel fog szembesülni.
Philip Kotler és Nancy Lee – két igencsak kiemelkedő gazdasági és marketing szakértő – 6 lehetőségét figyelembe véve azt gondolom, hogy némi odafigyeléssel és tervezéssel megvalósítható a tényleges „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!” elv mentén a valós felelősségvállalás.

És menjünk is végig a 6 lehetőségen, melyek megértését és megvalósításához segítő példák is felsorolásra kerül (természetszerűleg a teljesség igénye nélkül):

1. Célhoz rendelt promóciók:
Konkrét társadalmi célok támogatása, olyan tevékenység mely során a vállalat közvetítő, szervezői, logisztikai feladatok ellátását végzi támogatás gyanánt. Célja a tudatosság megteremtése, javítása, valamint meg kívánja győzni a társadalmat (fogyasztóit) az adományozás nagylelkűségéről, az odafigyelés fontosságáról.
PL: Használt informatikai eszközök, játékok gyűjtése rászorulók részére,
      Libatömés elleni kampány (4Mancs alapítvány),
      Olimpia támogatása, felkészítés

2. Ügyhöz kapcsolt marketing:
Olyan vállalati tevékenység. mely során a vállalat meglévő termékének értékesítéséhez kapcsolt támogatást alkalmaz. A támogatás konkrét összegét lényegében itt is a fogyasztók adják, természetesen ezzel egyidejűleg a vállalat lemond profitjának azon részéről, továbbá önköltségén promotálja a kezdeményezést, illetve a támogatás céljának megfelelően annak eljutatását is.
Pl: Termék vásárlása esetén X Ft egy előre meghatározott alapítványnak,
     Kártyahasználathoz kötött támogatás,
     Új termék vásárlása esetén 3 régit beszámítása

3. Vállalati társadalmi célú marketing:
Olyan tevékenység, mely során, olyan társadalmi probléma megoldására irányuló reklámtevékenységet folytat egy adott vállalkozás, melyhez nem konkrétan kapcsolódik a terméke, szolgáltatása, mégis érintett és tenni tudó az adott társadalmi probléma megoldására.
         • Magatartásváltozás (dohányzás elleni kampány)
         • Környezetvédelem (szelektív gyűjtés)
         • Közösségi jólét növelése (bölcső halál elleni kampány)
         • Közbiztonság (Rendőrség a közlekedésoktatásban)

4. Vállalti jótékonykodás:
Olyan tevékenység, mely során a vállalat a támogatás konkrét nyújtója. A támogatás lehet anyagi, illetve természetbeni juttatás is.
Pl: Pályázatok kiírása (ösztöndíj, rajz, stb.),
     Anyagi és/vagy természetbeni (saját termékének átadása) szolgáltatások, adományok nyújtása,
     Környezetvédelmi projektek támogatása,
     Beteg gyerekek utaztatása

5. Közösségi önkéntes tevékenység:
Olyan tevékenység, mely során az emberi erőforrás (ideje, szaktudása) ellentételezés nélkül történő átadása valósul meg. Közvetlen anyagi vonzata nem szükségszerű.
Pl: Szaktudás átadása, önkéntes korrepetálás,
     Közterületek takarítása, szemét gyűjtés,
     Játszótér, óvodakerítés festése,
     Természeti katasztrófa esetében segítségnyújtás

6. Társadalmilag felelős üzleti gyakorlat:
Olyan tevékenység, melyet a vállalat a tevékenységeibe integrált, operatív gyakorlatként alkalmaz, és ezzel valamely társadalmi probléma megoldására nyújt lehetőséget.
Pl: Környezetbarát termékek gyártása, forgalmazása,
     Újrahasznosított csomagolás,
     Környezettudatos szelektív hulladékgyűjtés,
     „Nem eldobó” szemlélet alkalmazása termékeinek gyártása során,
     Több utas csomagolás elkerülése
     Felelős befektetés (magán nyugdíj pénztárak),
     Szakmai gyakornokok foglalkoztatása.


Fontos megjegyezni, hogy előbbi 6 tevékenységnek bizonyított üzleti haszna is van, melyek hosszú távú eredményt jelenthet. A cél azonban nem ez! Érdemes a legapróbb cselekedetet is megvalósítani, hiszen mindennemű társadalom jobbá tételére irányuló tevékenység üdvös és támogatandó!

Találj ki te is egy mini CSR programot és valósítsd meg! Miért?
Mert jó érzés lesz, hidd el! Továbbá a KartonTrend.hu is támogatja, segíti a projekt megvalósítását a lehetőségeihez mérten, továbbá díjazza az erőfeszítéseidet!
Gondold végi, fogalmazd meg és küld el az info@kartontrend.hu címre!

Tegyünk együtt a környezetért, az emberekért, a szebb jövőért!

Megosztás

Sarkadi Ákos

Forrás: Vállalatok társadalmi felelősségvállalása- Philip Kotler - Nancy Lee

:0